Skalborg Kirke Kollekt

I juli og august samler Skalborg Kirke ind til: Kirkefondet

Med en kollekt fra dig får Kirkefondet flere midler til at understøtte en levende udvikling i folkekirken og bidrage med ny viden og inspiration til kirkelivet.

Støt projektet ”Indretning af Danmarks første Tiny Church”
I 2024 går gavebidrag til Kirkefondet bl.a. til projektet med at bygge en Tiny Church i den nye bydel Nordhavn i København. Det er en lille midlertidig kirke, som bæres af principper om at bygge småt, bæredygtigt, imødekommende og økonomisk forsvarligt. Kirkefondet vil særligt hjælpe med indretning af kirken – det kan f.eks. være altersæt, dåbsfad, udsmykning eller lign. Selve kirkebyggeriet finansieres af Holmens-Østerbro provsti og Hans Egedes sogn, som i samarbejde med Kirkefondet har afholdt en arkitektkonkurrence, og vinderen blev projektet ”Tolvkanten”. Den midlertidige kirke forventes opført i 2024 eller begyndelsen af 2025 Ideen med en ”Tiny Church” er bl.a. inspireret af en lignende kirke i Holland.

På vores hjemmeside www.kirkefondet.dk kan man læse om flere af vore konkrete tilbud til menighederne. Derudover udgiver Kirkefondet fire gange om året magasinet "Kirken i dag" med inspiration til arbejdet i sognet.

Vi takker for din gave.

Hvis du ønsker at støtte, så er der følgende muligheder

Kontonummer

Husk at opgive indsamlingsformålet i feltet "Besked til modtager"